Saturday, June 15, 2013

Í Aix hava tey ein operafestival...



Í Aix en Provence hava tey ein operafestival. Tá eg las tað fyri løtu síðani má eg viðganga, at eg varð eitt lítið sindur øvundsjúk. Tað sýnist so ófatiliga ríkt at hava ein operafestival. Well, tað er ein uggi at vita, at mann eigur eitt sindur uppií franska ríkidøminum, tí scenografurin er føroyingur. Sámal Blak fylti herfyri 30 ár, men hann hevur av sonnum nógv at reypa av longu nú. T.d. var hann í vár við til at vinna háttvirdu heiðurslønina The South Bank Sky Award fyri Ghost Patrol, sum hann gjørdi scenografiina til fyri skotsku operuna. Í operafestivalinum í Aix eru nógvar operur á skránni, millum annað Bróstini hjá Tiresias, sum er ein surrealistisk operetta í tveimum aktum. Francis Poulenc skrivaði operuna við støði í leikinum við sama heiti, sum  leikurin hjá Guillaume Apolinnaire frá 1903. Hann snýr seg um Thérèse, sum leiðist við lívið sum lýðin kona og sum umbroytist til mann, tá hennara bringa umskapast til ballónir, sum hvørva. Tað er í útsetingini hjá Benjamin Britten fyri tvey klaver, operettan verður framførd í Aix og seinni í La Monnaie í Bruxelles. Í fjør varð hon framførd í Aldeburgh í Onglandi. Tá skrivaði ummælarin í East Anglian Daily Times “A marvellous and entertaining production…Samal Blak … came up trumps by producing a simple set housing a long (revolving) bar that dominated the Jubilee’s stage". Gareth Jones skrivaði í The Ipswich Star: “Director Ted Huffman chose to set the piece in a café of the mythical Riviera town and with the sense of a 1940s movie musical and Samal Blak’s sharp, stylish design achieved this admirably”..“The performers and performance bristled with energy and elan, roles and costumes interchanging seamlessly…The sharp, astringent edge that is such a characteristic and attractive feature of Poulenc’s music was gloriously captured..For one hour the mist and rain swirling round the hall were forgotten in a joyous outpouring of musical theatre. An excellent performance of an all-too-rarely heard work.”

Tað hevði verið ómetaliga stuttligt, um ein scenografi hjá Sámali Blak kom á skránna heima t.d. í Tjóðpalli Føroya. 

Eg seti nøkur leinki inn.


Francis Poulenc (1899 - 1963)
LES MAMELLES DE TIRÉSIAS
ANNIVERSAIRES FRANCIS POULENC ET BENJAMIN BRITTEN
Opéra-bouffe en deux actes
Livret composé d’après la pièce Les Mamelles de Tirésias de Guillaume Apollinaire
Arrangement pour deux pianos de Benjamin Britten
Créé le 13 juin 1958 au Festival d’Aldeburgh
Edition établie par Emily Hindrichs
Direction musicale Roger Vignoles
Mise en scène Ted Huffman
Chorégraphe Zack Winokur
Décors et costumes Samal Blak
Lumière Marcus Doshi

Avec les chanteurs de l'Académie européenne de musique
Thérèse Julie Mossay
Le Mari Jean-Jacques L’Anthoen
Presto Ronan Debois
Lacouf Romain Pascal
Le Gendarme Guillaume Paire
La Marchande de journaux Sarah Laulan
Le Journaliste Samy Camps
Le Fils Benjamin Alunni
Le Directeur Mathieu Gardon
Dame élégante Aoife Miskelly
La Grosse dame Eva Ganizate
Une dame Nathalie Morazin
 
Piano Edwige Herchenroder
Piano David Smith
Production / Coproduction
Production de l’Académie européenne de musique en coproduction avec la Chapelle Musicale Reine Elisabeth et Aldeburgh Music
Avec le soutien d’enoa – (enoa reçoit le soutien du Programme Culture de l’ Union européenne)

«Débarassons-nous de nos mamelles!» Joignant le geste à la parole, Thérèse, personnage central des Mamelles de Tirésias, change de sexe afin de prendre le pouvoir et d’instaurer l’égalité entre hommes et femmes. Inspiré du mythe de Tirésias et de ses métamorphoses, cette pièce féministe et antimilitariste de Guillaume Apollinaire inspira à Francis Poulenc un opéra-bouffe drolatique qui joue sur les règles du genre, dans tous les sens du terme : outre la thématique du travestissement, sa composition formelle s’affranchit du réalisme pour laisser libre cours à la fantaisie, faisant de cette œuvre l’une des plus expressives du compositeur. L’arrangement pour deux pianos, réalisé par Benjamin Britten en étroite collaboration avec Francis Poulenc, connaît avec cette production une renaissance – la partition n’ayant pas été jouée sous cette forme depuis la création de cette version en 1958.

http://www.samalblak.com/files/?page_id=11

http://www.festival-aix.com/fr/node/2737

http://www.lamonnaie.be/en/421/353/